Wycieczka na Maltę uczniów z ZSP (3-10.11.2016)

Na wycieczkę na Maltę z naszej szkoły udało się dwudziestu uczniów. Podczas siedmiu dni pobytu na śródziemnomorskiej wyspie odwiedziliśmy wiele interesujących miejsc.

Pierwszego dnia pobytu przepłynęliśmy promem ze Sliemy do Valletty i zwiedziliśmy piękną i bogatą w zdobienia katedrę św. Jana oraz muzeum katedralne z obrazami Caravaggia.

Następnego dnia oglądaliśmy zabytki z epoki neolitycznej oraz podziwialiśmy uroki wyspy Gozo. Trzeciego dnia pobytu (w niedzielę) odwiedziliśmy targ rybny w Marsaxlokk i najstarsze miejsca na wyspie Ħaġar Qim oraz Mnajdra. Przed wieczorem podziwialiśmy wspaniałe widoki w okolicach Błękitnej Groty.

W kolejnych dniach oglądaliśmy m.in. dawną stolicę Malty – Mdinę z fortyfikacjami wokół miasta, dom rzymski, katakumby św. Pawła, grobowce i katakumby w miejscowości Mosta, Muzeum Archeologiczne z licznymi rzeźbami, naczyniami i figurami neolitycznymi, w stolicy Pałac Wielkiego Mistrza i Pałac Inkwizytorów w Birgu. Ostatniego dnia pobytu odbyliśmy półtoragodzinny rejs statkiem w zatokach okalających Vallettę oraz oglądaliśmy od strony wody maltańskie budowle obronne.

Podczas siedmiu dni pobytu odwiedziliśmy łącznie 14 miejsc związanych ze sztuką i kulturą Malty. (na podstawie tekstu Agnieszki Lewandowskiej z kl.3A)